خدمات رنگ پیانو


اگر پیانویی دارید که رنگ آن را دوست ندارید، می توانید آن را رنگ کنید! تنها چند ساعت طول می کشد تا یک پیانو با مقداری رنگ به یک شاهکار تبدیل شود. در ادامه با رویال پیانو همراه باشید تا با رنگ کاری پیانو آَشنا شوید.
برای رنگ کاری پیانو اولین کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید پیانو شما برای رنگ کاری مناسب است. ممکن است پیانو شما عتیقه باشد؛ رنگ کاری یک پیانو عتیقه و با ارزش یا یک میراث خانوادگی گزینه مناسبی نیست.
رنگ کاری پیانو زمانی مناسب است که ساز هنوز به زیبایی می نوازد؛ خود ساز به درستی نگهداری و به طور منظم کوک شده است و فقط زیبایی بصری آن کم شده باشد. در این شرایط ممکن است پیانو آسیب های سطحی داشته باشد و نیازمند رنگ کاری باشد.

piano-care.jpghhh

آیا رنگ کاری پیانو ایده خوبی است؟


ممکن است تصور کنید که رنگ کاری پیانو ارزش آن را از بین می برد؛ اما، برخلاف سایر مبلمان های عتیقه، ارزش پیانو در طول زمان افزایش نمی یابد. دلیل این امر این است که پیانوها دارای قطعات زیادی هستند و فرسودگی ناشی از استفاده مداوم به این معنی است که پیانوهای قدیمی ارزش زیادی ندارند. همانطور که گفته شد، عمر یک پیانو نسبت به استفاده از آن است؛ اما افزودن ۵۰ تا ۷۰ سال قابلیت نواختن و زیبایی، سرمایه گذاری ارزشمندی برای زنده نگه داشتن یک پیانو با ارزش است. در کنار خدماتی از جمله کوک پیانو و رگلاژ پیانو، خدمات رنگ پیانو یکی از پرطرفدارترین ها می باشد.

نکات ضروری در بازسازی پیانو

  • بازسازی پیانوی به طور قابل توجهی ارزان تر از خرید یک پیانوی جدید و دست ساز با ارزش قابل مقایسه است.
  • بازسازی پیانوی بین ۵۰ تا ۷۰ سال به عمر یک پیانو می افزاید.
  • پیانوها را می‌توان در حین بازسازی سفارشی‌سازی کرد.
  • منشاء، کاربرد و مکان یک پیانو همگی نیاز به بازسازی را تعیین می کند.
  • همه پیانوها ارزش بازسازی ندارند.
  • هزینه بازسازی پیانوی بسته به میزان کاری که باید انجام شود متغیر است.
  • بازسازی پیانوی عتیقه در واقع به ارزش آن می افزاید .

علت استفاده از رنگ سیاه و سفید در پیانو


ممکن است برایتان سوال پیش آمده باشد که چرا پیانو دارای کلیدهای سیاه و سفید است؟ بر روی صفحه پبانو، آهنگ های موسیقی و فاصله های نیم گام بین آهنگ های موسیقی به ترتیب با رنگ سفید و سیاه از یکدیگر متمایز شده است. کلیدهای رنگی برای رمزگشایی بین گام‌های طبیعی و صدای نیم‌تون به پیانیست‌ها کمک می‌کنند.
رنگ مشکی مورد استفاده در پیانو یک رنگ مشکی براق است که در حال حاضر در داخل خودرو، کامپیوتر و … بسیار محبوب است. این رنگ براق به دلیل بازتاب نور شناخته شده است و ظاهری تقریبا آینه مانند به آن می بخشد. اکثر طراحان رنگ مشکی براق را در نظر میگیرند، زیرا درخشندگی ایجاد می کند.
ممکن است این سوال برایتان پیش آمده باشد که چرا رنگ کلید ها سفید و سیاه است؟ آنها نمی توانند قرمز، آبی یا حتی نارنجی باشند؟ از نظر تئوری، می شود گفت که آنها می‌توانند، و شما مطمئناً می‌توانید آنها را هر طور که می‌خواهید رنگ کنید. اما از نظر تاریخی، پیانوها با دو ماده اصلی ساخته می شدند؛ عاج و آبنوس. امروزه نیز استفاده از رنگ سفید و سیاه در پیانو به تارخچه آن باز میگردد.
کلیدهای سفید به طور طبیعی عاج هستند و کلید های سیاه آبنوس هستند. اگر کمی در اطراف جستجو کنید، می‌توانید پیانوهای فوق‌العاده‌ای را پیدا کنید که در آن، رنگ‌های کلیدی در واقع معکوس هستند. بنابراین در این پیانو ها اساساً کلیدهای سفید کلیدهای سیاه و کلیدهای سیاه کلیدهای سفید خواهند بود. رنگ مشکی به مراتب ترجیح داده شده ترین رنگ برای پیانو است.
همانطور که میدانید یک صفحه کلید با اندازه کامل دارای ۸۸ کلید است. اگر می‌پرسید چند کلید سیاه روی پیانو وجود دارد، پاسخ ۳۶ است. ممکن است زیاد به نظر برسد، اما در رابطه با کلیدهای سفید زیاد نیست؛ ۵۲ کلید سفید روی پیانو وجود دارد.

رنگ کاری پیانو با رنگ گچی


رنگ های مختلفی وجود دارد که می توانید برای رنگ کاری پیانو استفاده کنید. بسیاری رنگ گچی را انتخاب می کنند، زیرا به سنباده کمتری نیاز دارد.
رنگ گچی رنگی برای استفاده آسان است که به زیبایی به سطوح سخت می‌چسبد و قبل از استفاده نیاز به آماده‌سازی کمی دارد. به آن رنگ گچی می گویند زیرا رنگ پس از خشک شدن حالت گچی پیدا می کند.
رنگ گچی یک رنگ جادویی است که نیازی به آماده سازی ندارد و می توانید بدون سنباده زدن شروع به رنگ آمیزی کنید.

محافظ رنگ پیانو


متریال های مختلفی وجود دارد که می توانید بعد از رنگ کاری پیانو ، بر روی سطح اجرا کنید که از سطح رنگ محافظت کند. می توانید از پلی اورتان استفاده کنید. رنگ های پلی استر برای پیانو به ویژه در برابر خش مقاوم هستند و باعث می شوند سطوح چوبی براقیت خود را برای دهه ها حفظ کنند.

توضیحاتی در مورد خط رنگ مجهز مجموعه رویال پیانو

مجموعه رویال پیانو همیشه بر این عقیده بوده رنگ و تعمیرات بدنه پیانو یکی از مهمترین موارد بازسازی میباشد
امروز با سیستم رنگ مجهزی که در مجموعه ما راه اندازی شده اجرای تمام رنگ ها از جمله؛ پلی استر براق پولیشی ، پلی استر مات ، رنگ های خاص و حتی دیزاین های اختصاصی به دلخواه مشتریان با بالاترین کیفیت ممکن انجام خواهد شد
لازم به ذکر است با‌ داشتن دانش و تجربه در زمینه رنگ تخصصی پیانو ما تنها مجموعه ای هستیم که احیای رنگ و ترمیم اسیب های انواع پیانو را به صورت فابریک و بدون افت کیفیت به مشتریان ارائه خواهیم داد.جهت دریافت مشاوره تخصصی در زمینه خدمات رنگ پیانو با کارشناسان رویال پیانو تماس بگیرید.